اختلال اضطرابی ژنرالیزه (فراگیر) چیست ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اختلال اضطرابی ژنرالیزه (فراگیر) چیست ؟
نوشته شده در سه شنبه 10 / 2 / 1391
بازدید : 133
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

_ اختلال اضطرابی فراگیر عبارت است از اضطراب و نگرانی مفرط درباره چندین واقعه یا فعالیت در اکثر اوقات روز و طی یک دوره لااقل 6 ماه ، نگرانی مذکور به سختی مهار می شود و با علایم جسمی نظیر تنش عضلانی ، برافروختگی ، دشواری در خواب و بی قراری همراه است .

 

علایم عمده آن عبارتند از : اضطراب ، تنش حرکتی ، پرکاری دستگاه خودکار و آژیر بودن از نظر شناختی . اضطراب مزبور باید بسیار شدید و مخل سایر جنبه های زندگی فرد باشد .

 

شایع ترین تظاهرات تنش حرکتی عبارتند از : لرزیدن، بی قراری و سردرد. تظاهرات شایع پرکاری دستگاه خودکار مانند کوتاه شدن تنفس،تعریق مفرط، تپش قلب و علائم مختلف گوارشی است. برانگیختگی بیمار از نظر شناختی ، از روی برافروختگی او و زود از جا پریدنش معلوم می شود . درمان تنها در مواردی مانند ناتوانی و ناراحتی یا علائم شدید از دارو  استفاده کنید درمان های غیردارویی نظیر انواع روان درمانی ، تغییر محیطی ، ورزش ، تمرینات آرام سازی هستند .

روانشناسی - اختلالات روانی - اختلال اضطرابی ژنرالیزه (فراگیر) چیست ؟




:: موضوعات مرتبط: اختلال اضطرابی ژنرالیزه (فراگیر) چیست ؟ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: